Online marketing 2.0: nieuwe jachtstrategie

konijntjes

Een goede naam en faam brengen geïnteresseerde klanten naar jouw deur, gsm of traffic naar uw website. Hoe bouw je een sterk merk zonder een fors reclamebudget?
De mogelijkheden liggen op het internet voor het grijpen. Online sociale netwerken zijn de nieuwe jachtvelden voor marketeers, waar ze “licht” kunnen reizen: veel technische bagage heb je niet nodig, en ook geen zware portemonnee.
Wat nog geen reden is om wild in het rond te beginnen schieten. Schiet met scherp en de kudde stuift uiteen. Met wat geluk heb je er één geraakt, maar de rest draaft aan de horizon uit het beeld.

De slimme jager observeert en verkent het terrein. Hij spitst de oren, geeft zijn ogen de kost en leert met welke lekkere hapjes hij de hazen kan verschalken.
In marketingtermen: “interruption marketing” is out en de nieuwe adverteerder is een conversation manager, die luistert naar en het gesprek aangaat met de consument. Door veel aandacht te geven, leert hij hun behoeften kennen en speelt daar slim op in. Niks nieuws onder de zon voor wie al de gewoonte had zijn klanten in de watten te leggen, tenzij de locatie. Wat online gebeurt, kan zich razendsnel verspreiden. Het liedje van de tamtam wordt door de volgende opgepikt en herhaald en bereikt op die manier nieuwe stammen en onontgonnen jachtgebied.

Reacties zijn gesloten.