Internet speelt grote rol bij bedrijfsaankopen

Het internet speelt inzake bedrijfsaankopen een steeds grotere rol.

Maar liefst 71% van de werkende Belgen die voor het eerst een bepaald product aankopen, informeert zich vooraf via internet. Dat blijkt uit een online-onderzoek van Overtoom.

Het onderzoek werd uitgevoerd bij 1.021 Belgische werknemers, zowel arbeiders en bedienden als zelfstandigen.
Diegenen onder ons die al wat meer ervaring hebben werken met een lijst van favoriete leveranciers. Van deze groep doet 46% eerst een vergelijkend onderzoek van de prijs en de kwaliteit via het internet.

Volgens het onderzoek van Overtoom is 58% van de actieve bevolking direct of indirect betrokken bij de aankoop van bedrijfsmateriaal. Zowat 36% van de kopers baseert zich ook op informatie van het internet om de uiteindelijke beslissing te nemen; 23% doet dat op basis van informatie uit de catalogus.

Ook al wordt het internet steeds belangrijker bij het maken van een keuze, het persoonlijk contact in het verkooppunt blijft erg belangrijk. Van de ondervraagde personen gaat 31% naar een verkooppunt om definitief een beslissing te kunnen maken. (SIJ)

bron: Belga,

Reacties zijn gesloten.